Wonderservice: kwalitatief en transparant onderhoud voor wagens vanaf 4 jaar
Wonderservice is een snelgroeiend netwerk van multimerkengarages, gespecialiseerd in onderhoud en herstellingen van voertuigen die niet langer onder fabrieksgarantie vallen. "We richten ons op particuliere klanten met wagens van minstens vier jaar oud", legt Frank Deroy uit, managing director bij Wondergroup, het moederbedrijf van Wonderservice. Meer nog, "We willen de meest favoriete garage worden van alle autobestuurders in België."

"Ons aanbod is volledig afgestemd op wat deze doelgroep nodig heeft: van klein en groot onderhoud, aircoservice en bandenwissels tot het oplossen van specifieke technische problemen en de voorbereiding op de autokeuring. Met andere woorden: alle diensten die nodig zijn om een wagen veilig én betrouwbaar op de weg te houden."
Veiligheid en kwaliteit staan daarbij voorop. Wonderservice werkt uitsluitend met OES-onderdelen: hoogwaardige, niet-automerkgebonden componenten die voldoen aan strenge kwaliteitsnormen. "Dankzij onze schaalvoordelen kunnen we die onderdelen aanbieden tegen uiterst competitieve prijzen", aldus Deroy.
"Onze klanten zijn voornamelijk particulieren die hun factuur zelf betalen – in tegenstelling tot bijvoorbeeld leasemaatschappijen. Dat vraagt om een andere aanpak, waarbij transparantie essentieel is. Klanten willen precies weten waarvoor ze betalen, en daar maken wij het verschil."
Momenteel beschikt Wonderservice over acht vestigingen, maar daar komt binnen afzienbare tijd verandering in. “De bedoeling is inderdaad om zo snel als mogelijk gebiedsdekkend te worden in België. Daarvoor zijn we op zoek naar kwalitatieve franchisenemers. Dat kan gaan om garagehouders die zich niet langer thuis voelen in het officiële dealernetwerk. In elk geval zijn we op zoek naar partners die dicht bij hun klanten staan en mee willen investeren in de toekomst.”
Franchisenemer aan het woord
Eén van de partners die momenteel al aan boord is, is Mikael Deboeck van Wonderservice Waver by Percy Motors. En hij heeft zich dat partnerschap nog niet beklaagd, wel integendeel. "Er zijn dan ook veel voordelen verbonden aan lidmaatschap van het Wonderservice-netwerk", beseft Deboeck.
"In eerste instantie gaat het om een groep met een uitgekiende strategie en een aantrekkelijk concept. Maar ten tweede kan je als relatief kleine franchisenemer toch mee profiteren van de voordelen van een groot bedrijf, waaronder marketing en aankoopbeleid. De groep kan prijzen bij leveranciers bedingen waar we als individuele garagist enkel kunnen van dromen. En ten derde kunnen we een beroep doen op een team van mensen op het terrein die ons op allerlei vlakken ondersteunen."

Klant staat centraal
"Eén van de drijfveren voor ons om mee te stappen in het Wonderservice-verhaal was de simpele vaststelling dat heel wat klanten, vooral particulieren, op zoek waren naar een garagist buiten het officiële netwerk", aldus Mikael Deboeck. "De hoge kostprijs van originele onderdelen speelde daarbij een belangrijke rol. Maar ook de persoonlijke service vinden klanten heel erg belangrijk. De klant wil dat zijn garagist zijn auto kent en niet dat hij een nummer is. Bij grote dealergarages is dat jammer genoeg vaak het geval. Het gevolg is dat bij ons de communicatie veel directer en persoonlijker is. Dat wordt gewaardeerd door de klanten."
"Het komt er eenvoudig gezegd op neer dat onze klanten met Wonderservice kunnen genieten van een vertrouwd gezicht en tegelijk ook van de voordelen van een grote groep. Die voordelen voor de klanten zijn voordelige prijzen van wisselstukken terwijl wij als franchisenemer kunnen profiteren van tal van marketingacties en ondersteuning op het vlak van boekhouding en personeelsbeleid. Maar bovenal blijft het adagio dat de klant centraal staat. En dat is meer dan een slogan want – opnieuw dankzij ondersteuning van de groep – bevragen we onze klanten intensief en zij bevestigen dat ze onze persoonlijke aanpak weten te waarderen. Dat blijkt uit de extreem hoge scores die we halen. En daar doen we het voor."
LEUVENSESTEENWEG 50 bus D
1932 SINT-STEVENS-WOLUWE
+3225828661
communication@wondergroup.be
www.wonderservice.be

