Van complexe mobiliteit naar sterke business
Hoe Profile garagehouders laat groeien
De moderne garagehouder staat voor een steeds grotere uitdaging: mobiliteit wordt complexer, klanten verwachten meer en de concurrentie groeit. Hoe zorg je er dan voor dat je bedrijf niet alleen mee evolueert, maar ook sterker uit de strijd komt? Bij Profile begrijpen we dit als geen ander. Als franchisegever helpen we onze garages om efficiënter, winstgevender en toekomstgericht te werken. Zo laten we hun omzet groeien in een snel veranderend mobiliteitslandschap.
Slim inkopen, slim ondernemen
Profile ondersteunt haar leden maximaal. Als merkonafhankelijke marktleider in de BeNeLux bundelt Profile de inkoopkracht van alle vestigingen, zodat hun leden altijd tegen scherpe prijzen kunnen inkopen én aanbieden.
De aantrekkelijke aankoop zorgt ervoor dat Profile concurrerend is in de verkoop. De centrale inkoop, in combinatie met distributie en opslag, zorgt er daarnaast ook voor dat franchisenemers sneller geholpen worden, waardoor de CO2-uitstoot zo laag mogelijk gehouden wordt. Dit alles zorgt voor een duidelijk concurrentievoordeel tegenover zelfstandige garages.
Marketingkracht zonder eigenheid te verliezen
Marketing is voor veel garagebedrijven een uitdaging, vaak omdat er vaak te weinig tijd en budget is om goed aan te pakken. Het opzetten van een effectieve zoekcampagne in Google wordt steeds complexer, en met de komst van AI wordt het nog lastiger. Toch blijft het cruciaal om nieuwe klanten te winnen én bestaande klanten te behouden.
Om de marketing in goede banen te leiden, biedt Profile ook daar de nodige ondersteuning.
"Lokaal behouden wij onze identiteit van De Brabandere, met de toevoeging van Profile. Onze naam is lokaal sterk, maar Profile voegt daar het landelijke netwerk aan toe. We komen dus naar buiten met onze eigen naam, maar de Profile-marketingteams zorgen vooral voor landelijke naambekendheid. Deze marketingstrategie resulteert in een betere verkoop, waardoor onze omzet omhoog gaat", vertelt Nancy De Brabandere, zaakvoerster bij Profile De Brabandere.
Groei dankzij franchise
De Brabandere beschikt momenteel over vijf vestigingen, in Gent, Waregem, Deinze, Moeskroen en Ardooie. Die laatste is de meest recente toevoeging aan de portefeuille van De Brabandere. "Dit was reeds een Profile-vestiging maar omdat daar geen opvolging verzekerd was, kregen we de kans om uit te breiden en de vestiging in Ardooie over te nemen. Ook hierin werden we zeer goed ondersteund door Profile", voegt Nancy toe.
Franchisenemer zijn bij Profile kan volgens Nancy gezien worden als een en-en-verhaal. Profile brengt klanten binnen en De Brabandere zorgt dat die klanten goed geserviced worden. "Je moet Profile zien als de organisatie. Zij helpen ons bij inkoop, marketing, automatisering... De Brabandere is als vestiging zeer flexibel, kan kort op de bal spelen en persoonlijke contact hebben met de klant. Het een kan daarin dus niet bestaan zonder het andere."
Duurzaamheid en innovatie
Profile investeerde de afgelopen jaren sterk in automatisering, cybersecurity en datagebruik om klanten optimaal te bedienen en 100% mobiel te houden. Daarnaast biedt het bedrijf ook technische ondersteuning in de vorm van opleidingen, remote services en snelle levering van onderdelen, tot vier keer per dag.
Klaar om te groeien?
Sluit u aan bij het grootste garage-netwerk van de Benelux. Profile helpt u slimmer inkopen, nieuwe klanten aantrekken en uw bedrijf toekomstbestendig maken.
Wilt u ontdekken hoe uw garage kan groeien met Profile? Neem vrijblijvend contact op en zet vandaag nog de eerste stap naar een sterkere business.
