Directionele remblokken
Inleiding
Een van de grootste uitdagingen waarmee fabrikanten van remblokken geconfronteerd worden door voertuigfabrikanten betreft het controleren en reduceren van remgeluid. Om het probleem op te lossen zijn er, bij sommige specifieke remsystemen, asymmetrische remblokontwerpen ontworpen die de remblok met een hoek op de remschijf plaatsen. Door dat te doen, wordt de kans op trillingen en geluid aanzienlijk gereduceerd. Ferodo gebruikt twee methoden om de hoek bij de plaatsing te verwezenlijken. De ene is het gebruik van een afschuining op het frictie-oppervlak en de tweede is een uitsparing van de opvulring voor geluidsonderdrukking op de rugplaat. Bij beide is het eenvoudig voor de technicus om te zien en te begrijpen dat de blokken op een specifieke manier moeten worden geplaatst.
Directionele remblokken monteren
Veel directionele blokken hebben een pijl op de achterplaat voor het aangeven van de draairichting van de remschijf. Bij het monteren van deze remblokken, moet u ervoor zorgen dat de pijlen gericht zijn in dezelfde richting als waarin de wielen draaien bij vooruit rijden. Sommige directionele blokken gebruiken geen pijl maar bevatten in plaats daarvan een letter. De letter geeft aan aan welke zijde van het voertuig de remblokken moeten worden gemonteerd. Wanneer de letter R wordt gebruikt, moet het remblok worden gemonteerd aan de rechterzijde van het voertuig. Wanneer een L wordt gebruikt, moet u het aan de linkerzijde monteren.
Remblokken monteren met afschuining op het frictie-oppervlak
Als geen pijl of letter wordt gebruikt maar de Ferodo-blokken uitgerust zijn met een afschuining, moet de afschuining worden gepresenteerd bij de voorrand waar het blok voor het eerst contact maakt met de remschijf.
Remblokken monteren met een halvemaanvormige uitsparing in de opvulring voor geluidsonderdrukking
Als geen pijl of letter wordt gebruikt maar de Ferodo-blokken zijn uitgerust met een halvemaanvormige uitsparing uit de opvulring voor geluidsonderdrukking, moet de halvemaanvorm worden gepresenteerd bij de voorrand waar het blok voor het eerst contact maakt met de remschijf.