Management servicesPremium

Dossier Online Car Sales

Deel 1: De finale doorbraak

Deel 2: De impact op de constructeur

Deel 3: De impact op de dealer

Deel 4: De vooruitzichten op lange termijn

 

Deel 1: de finale doorbraak

Het laatste woord over online car sales is nog niet gezegd en geschreven, maar dat de definitieve doorbraak er aankomt is absoluut een feit, daar is geen ontkomen meer aan

Dat de afgelopen periode ons zakelijk gezien tal van nieuwe inzichten heeft gebracht, en voor veel zaken een stroomversnelling veroorzaakt heeft, hoeft absoluut geen betoog. Dat die stroomversnelling voor de ene business de finale doorbraak betekende, en voor de andere een versnelde exit inluidde, is helaas ook een feit. Maar laat ons eerlijk zijn, de finale doorbraak van e-commerce kunnen we niet echt een verrassing meer noemen. Was dat niet reeds een feit van lang voor COVID-19?

Deel 2: de impact op de constructeur

Benieuwd welke keuzes de constructeurs zullen maken op weg naar online succes ...

De constructeurs kunnen de extra marge, die ze straks zullen maken wanneer ze hun producten direct aan de eindklant verkopen, al ruiken. De rooskleurige prognoses zijn reeds gemaakt, en het scheelt echt niet veel of ze keren zichzelf alvast op voorhand een dikke bonus uit op wat komen gaat. De controle die de constructeur straks zal hebben over het hele verkoopproces is een droom die in vervulling gaat.

Deel 3: de impact op de dealer

Online car sales: de impact op de dealer

De dealer voelt de bui al hangen, de constructeur gaat aan de e-commerce, en hij ziet zijn offline verkoop als een pudding in elkaar zakken. Na jarenlange intensieve samenwerking, en haast oneindige, semigedwongen, investeringen in gebouwen en overnames, lijkt de dealer nu zonder pardon aan de deur gezet te worden. Vervangen door de nieuwe vlam van de constructeur: online car sales. Stank voor dank, daar heeft het alle schijn van. Maar ervaart de dealer het wel op deze manier? Zijn er nog opportuniteiten en overlevingskansen, of wordt het echt een grote ‘bad news show’ zoals het er op het eerste gezicht naar uitziet?

Deel 4: de vooruitzichten op lange termijn

Een echte gedragsverandering op vlak van mobiliteit zit eraan te komen, en dat heeft uiteraard een impact op onze sector

Het waarom van de doorbraak van online car sales en de impact ervan op de constructeur en de dealer, kwamen ruimschoots aan bod in de vorige drie delen. Hoog tijd om onszelf in dit vierde en laatste deel een andere vraag te stellen. Wat zijn de vooruitzichten op lange termijn?

Proef ons gratis!Word één maand gratis premium partner en ontdek alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
  • checkwekelijkse newsletter met nieuws uit uw vakbranche
  • checkdigitale toegang tot 35 vakbladen en financiële sectoroverzichten
  • checkuw bedrijfsnieuws op een selectie van vakwebsites
  • checkmaximale zichtbaarheid voor uw bedrijf
Heeft u al een abonnement? Klik hier om aan te melden
Registreer je gratis

Al geregistreerd of abonnee?Klik hier om aan te melden

Registreer voor onze nieuwsbrief en behoud de mogelijkheid om op elk moment af te melden. Wij garanderen privacy en gebruiken uw gegevens uitsluitend voor nieuwsbriefdoeleinden.
Geschreven door Jeroen Vertongen (Fabriek Kramiek)

Meer weten over

Nieuwe ophangingsonderdelen met 5 jaar garantieBekijk het hier!Meer infochevron_right
Print Magazine

Nieuwste editie

Nu lezen

Ontdek de nieuwste editie van ons magazine, boordevol inspirerende artikelen, diepgaande inzichten en prachtige visuals. Laat je meenemen op een reis door de meest actuele onderwerpen en verhalen die je niet wilt missen.

In deze magazine