Diesel- en benzinepartikelfilter efficiënt reinigen

Snel, comfortabel en prijsgunstig: met de nieuwe DPF/OPF-reiniger brengt de smeermiddelenspecialist LIQUI MOLY een efficiënte oplossing voor de reiniging van diesel- en benzinepartikelfilters op de markt – zonder demontage.
DPF/OPF-reiniger
Deeltjesfilters zijn wettelijk verplicht en essentieel voor de reductie van emissie. Onder ongunstige omstandigheden of bij storingen kunnen ze echter verstopt raken met roet. Mogelijke gevolgen: hoger brandstofverbruik, foutmeldingen in het motormanagement en in het ergste geval schade die tot dure reparaties leidt.
De nieuwe DPF/OPF-reiniger van LIQUI MOLY lost de uitgeharde roetlaag op het oppervlak van het filter op en maakt een actieve regeneratie tijdens het rijden of via een voertuigdiagnoseapparaat mogelijk – zonder het filter te demonteren.
Sneller en eenvoudiger alternatief

De additievenspecialist biedt al een beproefde sondeoplossing aan die met 1,5 liter reinigingsvloeistof en acht bar druk zelfs hardnekkige resten efficiënt verwijdert. Deze methode blijft de meest efficiënte keuze voor sterk verstopte filters.
De nieuwe reiniger biedt een sneller en eenvoudiger alternatief. Het is een prijsgunstige oplossing voor veel toepassingen, die zonder extra apparatuur kan worden gebruikt.
"Net als bij onze airconditioningreiniger, waarmee we verschillende marktsegmenten bedienen, creëren we met de nieuwe DPF/OPF-reiniger een ideale aanvulling op ons bestaande portfolio. Zo kunnen werkplaatsen afhankelijk van de behoefte flexibel de passende oplossing kiezen – zonder met zichzelf te concurreren", verduidelijkt David Kaiser, hoofd van de afdeling Onderzoek & Ontwikkeling bij LIQUI MOLY.
Het nieuwe product is speciaal gericht op werkplaatsen en vult het bestaande professionele portfolio van sonde, drukpistool en reiniger optimaal aan. De DPF/OPF-reiniger is vanaf nu verkrijgbaar.
