Jubileumeditie LKQ Tour brengt 50.025 euro op voor Make-A-Wish
Afgelopen weekend organiseerde LKQ voor het vijfde jaar op rij de LKQ Tour. Net als bij de vorige edities zamelden medewerkers van de grootste Belgische aanbieder van onderdelen en diensten voor de automotive-aftermarket geld in ten voordele van Make-A-Wish. Dankzij een recordbedrag van 50.025 euro kunnen meerdere ultieme wensen van kinderen met een levensbedreigende ziekte werkelijkheid worden.
Langs Belgische en Nederlandse LKQ-vestigingen
Met deze jubileumeditie zette LKQ een mooie traditie verder, gebouwd op het enthousiasme en de impact van de voorbije jaren. De tweedaagse fietstocht van 500 kilometer bracht twaalf sportieve medewerkers langs verschillende LKQ-filialen in België en Nederland. Op zaterdag bereikten de fietsers hun eindpunt bij LKQ Vilvoorde, waar een afsluitend evenement plaatsvond in het bijzijn van collega’s, familie en sympathisanten.
Van wafeltjes tot unieke fietsoutfit
Naast de sportieve prestatie werd ook op andere manieren geld ingezameld. De medewerkers van LKQ verkochten wafeltjes en een unieke LKQ Tour-fietsoutfit. Samen met sponsoring van de fietstocht en het slotmoment leidde dit tot het indrukwekkende eindbedrag van 50.025 euro. De cheque werd op zaterdag officieel overhandigd aan Caroline Deruytter, CEO van Make-A-Wish® Belgium.
Caroline Deruytter benadrukt het belang van initiatieven zoals de LKQ Tour: “Wij zijn zeer dankbaar dat LKQ ook dit jaar voor Make-A-Wish kiest en zo zijn betrokkenheid opnieuw bevestigt. Elke vorm van steun maakt een verschil. Financiële bijdragen zijn van onschatbare waarde, omdat ze ons in staat stellen wensen te vervullen van kinderen met een levensbedreigende ziekte. Op die manier geven we hen vreugde, hoop en kracht om te blijven vechten.”
Maatschappelijk engagement als motor
Ook David Colantonio, country director van LKQ Belgium, blikt tevreden terug op deze jubileumeditie: “Wanneer je je als bedrijf inzet voor goede doelen en maatschappelijke initiatieven, investeer je niet alleen in de samenleving, maar bouw je ook vertrouwen en verbondenheid op met medewerkers en partners. Ik ben er trots op dat we als LKQ al vijf jaar op rij een verschil kunnen maken voor Make-A-Wish.”