Kia Belux versterkt team
Ter voorbereiding op de toetreding tot de LCV-markt in 2025
Kia Belux kondigt de uitbreiding van haar team aan, een belangrijke stap in de voorbereiding op de toetreding tot de LCV-markt (Light Commercial Vehicles) in 2025 met het innovatieve PBV-aanbod (Platform Beyond Vehicle). De hele organisatie bereidt zich voor op de lancering: de aanname van twee ervaren professionals, Anton Snoeys als product- & conversion manager en Kristof Marres als sales strategy manager, is cruciaal voor de ontwikkeling van de PBV-strategie en de introductie van het LCV-gamma in België en Luxemburg.
Anton Snoeys vervoegt Kia Belux met 14 jaar ervaring in de automobielsector, voornamelijk bij FCA Belux in de dienst naverkoop en vervolgens bij Stellantis Belux als LCV productmanager. Zijn rol is belangrijk voor de ontwikkeling van het toekomstige PBV-gamma in deze markt, alsook bij de ontwikkeling van het ombouwgamma dat nodig is om te voldoen
aan de behoeften van LCV-klanten. Hij is sinds kort gestart in het Product Marketing-team, dat ook verantwoordelijk is voor de ontwikkeling van het gamma personenauto's van Kia, en rapporteert aan Jean-Maxime de Beauffort.
Kristof Marres, met bijna 20 jaar ervaring in de verkoop van zowel personenwagens als bedrijfsvoertuigen, recentelijk als mobility solutions manager LCV bij Astara Western Europe, zal helpen om Kia stevig te positioneren in de Europese bedrijfswagenmarkt. Hij richt zich op het ontwikkelen van een verkoopstrategie die de lancering van het LCV-assortiment in 2025 ondersteunt, terwijl hij waardevolle partnerschappen opbouwt en op maat gemaakte verkoopoplossingen ontwikkelt. Hij voegt zich bij het Fleet-team en rapporteert aan Jean-François Mailleux, die verantwoordelijk is voor het PBV-project bij Kia Belux.
“Wij zijn verheugd om Anton en Kristof in ons team te verwelkomen terwijl we ons voorbereiden op ons debuut in de LCV-markt”, zegt Jean-François Mailleux, fleetmanager Passenger Cars & PBV bij Kia Belux. “Hun expertise in productmarketing en verkoop is essentieel voor onze strategie en stelt ons in staat om in 2025 een competitief en innovatief assortiment bedrijfsvoertuigen aan te bieden. Dit markeert een spannend nieuw hoofdstuk voor Kia, terwijl we onze toewijding aan uitmuntendheid verder uitbreiden.”
Kia's intrede in de bedrijfswagens is een strategische zet om hun productportfolio te diversifiëren en in te spelen op de groeiende vraag in Europa. Met een focus op geavanceerde elektrificatie en innovatief design, wil Kia in 2025 betrouwbare en duurzame oplossingen bieden voor commerciële klanten.