Water & rioleringswerkenPremium

Er zit heel wat toekomst in de Vlaamse waterwegen

Interview met Chris Danckaerts; gedelegeerd bestuurder De Vlaamse Waterweg

De fusie van de Vlaamse waterwegbeheerders, nv De Scheepvaart en Water-wegen en Zeekanaal NV (W&Z), zit op schema. Begin 2017 werd nv De Scheepvaart 'De Vlaamse Waterweg' en op 1 januari sluit W&Z aan. De Vlaamse Waterweg zorgt voor het beheer en de uitbouw van de bevaarbare waterwegen, stimuleert binnenvaartvervoer, draagt zorg voor waterbeheersing en maakt de waterwegen aantrekkelijk voor o.a. recreatie en toerisme. Gedelegeerd bestuurder Chris Danckaerts vertelt wat de fusie betekent voor de gebruikers van de waterweg.

Proef ons gratis!Word één maand gratis premium partner en ontdek alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
  • checkwekelijkse newsletter met nieuws uit uw vakbranche
  • checkdigitale toegang tot 35 vakbladen en financiële sectoroverzichten
  • checkuw bedrijfsnieuws op een selectie van vakwebsites
  • checkmaximale zichtbaarheid voor uw bedrijf
Heeft u al een abonnement? Klik hier om aan te melden
Registreer je gratis

Al geregistreerd of abonnee?Klik hier om aan te melden

Registreer voor onze nieuwsbrief en behoud de mogelijkheid om op elk moment af te melden. Wij garanderen privacy en gebruiken uw gegevens uitsluitend voor nieuwsbriefdoeleinden.

Meer weten over

Nieuwe ophangingsonderdelen met 5 jaar garantieBekijk het hier!Meer infochevron_right

Gerelateerde artikels

Steeds meer opportuniteiten in binnenvaartsector

Dat het met de mobiliteit van ons land de verkeerde kant uitgaat, is een open deur intrappen. we staan jaar na jaar steeds meer uren in de file. niet zelden gaat de beschuldigende vinger in de richting van het talrijke vrachtverkeer in deze logistieke draaischijf van europa. maar het had nog erger gekund. bijvoorbeeld indien de binnenvaartsector er niet was geweest. die sector transporteerde vorig jaar immers 72 miljoen ton goederen, goed voor 3,5 miljoen vrachtwagens en een marktaandeel van 15%. dat aandeel wil de vlaamse waterweg nv, o.a. dankzij investeringen in automatisering, tegen 2030 opdrijven naar 20%. infrastructure had dan ook een boeiend gesprek met kersvers operationeel directeur krista maes over ambities, investeringen en fusies.

Renovatie en stabilisatie antwerpse scheldekaaien

De antwerpse scheldekaaien schuiven, scheuren en kantelen. het grote stabiliteitsprobleem leidde tot een overkoepelend project waarbij tot en met 2031 de kaaien over een lengte van in totaal 7 kilometer vernieuwd, gerenoveerd en gestabiliseerd zullen worden. door een unieke samenwerking tussen de vlaamse waterweg nv en de stad antwerpen zal ook meteen de omgeving op en rond de kaaien mee in het project worden aangepakt. infrastructure had een gesprek met projectingenieur koen segher die het geheel, samen met enkele collega's, in goede banen moet leiden.

Vrachtverkeer stimuleren over binnenvaart

Vlaams minister ben weyts sprak tijdens een interview met infrastructure over hoe de binnenvaart bedrijven een realistisch en broodnodig alternatief voor de organisatie van logistieke processen is. hij gaat daarbij dieper in op het beschikbare budget voor de stimulering van de binnenvaart en hoe we bedrijven kunnen aanmoedigen van dit alternatief gebruik te maken.

Interview omzetten naar transcriptie

Leer in een paar stappen hoe je een interview eenvoudig omzet naar een transcriptie

Print Magazine

Nieuwste editie

Nu lezen

Ontdek de nieuwste editie van ons magazine, boordevol inspirerende artikelen, diepgaande inzichten en prachtige visuals. Laat je meenemen op een reis door de meest actuele onderwerpen en verhalen die je niet wilt missen.

In deze magazine