Vastzittende remmen door defecte ABS? Hydrotronic schiet te hulp!

Of het nu gaat om een BMW 3-serie, Ford C-Max, Peugeot 208 of Volkswagen Golf VII; allemaal zijn ze uitgerust met de ATE MK100 ESP. In 2015 werden de eerste auto’s voorzien van deze ABS-unit en sindsdien is dit systeem door bijna alle grote automerken toegepast. Maar geheel zonder problemen? Nee, deze module is zeker niet perfect.
Zelfontwikkelde testopstelling
Steeds meer auto’s hebben tegenwoordig te maken met vastzittende remmen, vaak veroorzaakt door (hydraulische) problemen met de ABS. De ventielen in de MK100 kunnen hun werk niet meer goed doen, wat kan leiden tot geblokkeerde remmen.
Om dit probleem aan te pakken, heeft ACTRONICS hun eigen test- en revisieopstelling ontwikkeld: de Hydrotronic 2. Probeer daarom niet zelf de ABS ECU van de HCU (hydraulisch blok) te verwijderen en stuur bij dit probleem de complete ABS-unit in (ECU, HCU en pomp). Continental gebruikt bij dit systeem namelijk press-fit spoelen, wat betekent dat het verwijderen van de ECU onherstelbare schade kan veroorzaken aan het ABS-systeem.
Werking
De Hydrotronic bootst met (druk)testen nauwkeurig de omstandigheden na waarin het ABS-systeem functioneert. Hierdoor kan men met zekerheid vaststellen of het systeem de oorzaak van het probleem is. Het gehele hydraulische systeem wordt eerst ontlucht, waarna specifieke testscripts worden doorlopen om de volledige functionaliteit van de HCU te controleren, inclusief onderdelen zoals ventielen, filters en accumulatoren.
Daarnaast wordt het ABS-systeem geflusht om vuil en oude remvloeistof te verwijderen, zodat ook de binnenkant van de HCU weer als nieuw is en herhaling van het probleem wordt voorkomen.
Zo garandeert men een betrouwbaar gereviseerd eindproduct en kan de auto weer veilig en volledig functioneel remmen, zoals het hoort.
Meer weten?
Voor verdere vragen kan u altijd contact opnemen met de productspecialisten van ACTRONICS via www.actronics.nl.
