TurboPartnerPro leidt turbospecialisten op
Als leverancier van gereviseerde turbo’s en daarnaast dealer van alle gerenommeerde turbofabrikanten, ontwikkelde Turbo’s Hoet in 2011 het concept TurboPartner. Hiermee worden garagebedrijven ondersteund met diagnosevragen. Na een upgrade in 2018 naar TurboPartner 2.0 is het nu tijd voor TurboPartnerPro. De basis van het concept is onveranderd maar afhankelijk van het aantal geregistreerde turbo’s en opgeleide monteurs, ontvangen garagehouders extra technische én marketingondersteuning en een hogere vergoeding voor arbeidsuren bij garanties.

Onafhankelijke garagebedrijven wagen zich niet zomaar aan het monteren van een turbo. Eenvoudig vanwege het grote afbreukrisico: een turbo is kostbaar, de montage is relatief arbeidsintensief en er is ruime technische kennis nodig om de werkzaamheden goed uit te voeren. Om deze drempel te verlagen, ontwikkelde Turbo’s Hoet het concept TurboPartner.
Het concept is eenvoudig: wie een turbo van Turbo’s Hoet registreert, krijgt binnen 30 minuten technische ondersteuning en wordt er gezamenlijk gekeken naar de achterliggende oorzaak van het defect. Bovendien is er de ‘GeenGezeurGarantie’: Wanneer de turbo binnen 12 maanden na montage toch kapot gaat, dan wordt zonder zeuren een nieuwe geleverd.
Om TurboPartner 1.0 te worden, volgden monteurs destijds een training door Turbo’s Hoet op locatie bij de grossier. Op deze manier is het financiële risico van turbo-onderhoud voor de garagehouder minimaal. In de 2.0-versie werd het concept aangevuld met een kennisdatabank en een uurvergoeding van 40 euro voor (de)montage bij garanties.

Tijd voor TurboPartnerPro
Eric Hopman is accountmanager bij Turbo’s Hoet en legt uit: “Wij willen maximale ondersteuning bieden om risico’s, zowel technisch als financieel, bij het vervangen van een turbo te minimaliseren. In Nederland hebben we inmiddels een goede dekking bereikt en dat geldt ook voor België.”
Gestimuleerd door het succes van TurboPartner werd TurboPartnerPro ontwikkeld. Hierin is het basisconcept aangevuld met extra ondersteuning op drie niveaus: brons, zilver en goud. De bronzen partner registreert minimaal één turbo per jaar en heeft minimaal één monteur die de opleiding heeft gevolgd. Voor Zilver geldt een aantal van drie turbo’s en twee monteurs terwijl het predicaat goud wordt verleend aan bedrijven die minimaal vijf turbo’s per jaar registreren en twee opgeleide monteurs in dienst hebben.

Technische en marketingondersteuning
De extra voordelen zitten in een hogere vergoeding voor de arbeidsuren bij garanties die 40, 50 en 60 euro bedragen voor respectievelijk brons, zilver en goud. Hopman: “Daarbij vinden we het ook belangrijk dat bedrijven hun specialisme zelfstandig naar de markt kunnen communiceren. Daarom krijgen TurboPartnerPro-deelnemers een vermelding op de DealerLocator en krijgt de hoogste categorie extra ondersteuning op marketinggebied.”
Omdat het menselijk contact voor Turbo’s Hoet van onderscheidend belang is, heeft het bedrijf ook geïnvesteerd in moderne technieken om kennis efficiënt en op een toegankelijke manier over te dragen. De TurboPartnerPro-training is daarom interactief, sterk gestoeld op de praktijk en wordt op locatie bij de grossier gegeven. Met de onlinecheck-up wordt de kennis regelmatig up-to-date gehouden. Bovendien is de webapp vernieuwd waardoor het registeren van turbo’s nog eenvoudiger is en de kennis uit de kennisbank nog beter is te vinden en te ontsluiten.

Hopman: “Op deze manier snijdt het mes aan twee kanten: wij als Turbo’s Hoet kunnen eindgebruikers garanderen dat er in Nederland en België de juiste specialisten beschikbaar zijn voor het onderhoud. De betreffende garages kunnen op hun beurt hun servicepakket met een minimaal risico uitbreiden. Bovendien blijven hun medewerkers uitgedaagd om hun kennis steeds verder uit te bouwen om zo als een échte specialist, met minimale hulp, de montagewerkzaamheden uit te voeren. En medewerkers, zijn zij niet het belangrijkste goud...?”
