Niterra, wereldwijde leverancier van technische keramiek en automotivecomponenten, heeft een nieuw hoofdkwartier voor haar emea-afdeling: 'the square' in ratingen, duitsland. het nieuwe kantoor betekent meteen ook een modern werkconcept.
Het aantal fabricagefouten in ontstekingscomponenten loopt sterk terug de laatste jaren, waardoor het bij storingen vaak om externe oorzaken gaat. het is zaak dergelijke problemen vroegtijdig te herkennen en doeltreffend op te lossen.
Het is nooit aangenaam wanneer u een onderdeel terug dient te sturen naar de bron. u gaat ervan uit dat de oorzaak een fabricagefout betreft, maar bij nazicht door de producent blijkt de claim veroorzaakt door een externe factor. vervelend...
Een ontstekingsbougie is een belangrijk onderdeel in de motor, maar door de opkomst van de elektrische en hybridevoertuigen en de aanpassing van de moderne motoren lijken de bougies zoals ze vandaag bestaan echter niet meer levensvatbaar.
Om een verbrandingsmotor goed te laten draaien, is timing uitermate belangrijk. in de motor zijn dan ook verschillende sensoren aanwezig om een soepele en efficiënte werking te verzekeren, waaronder ook toerental- en positiesensoren.
Binnen het ontstekingssysteem van een verbrandingsmotor moeten bougiekabels en bobines in perfecte harmonie met elkaar samenwerken. hoog tijd dus om die onderdelen onder de loep te nemen.
Wie de gloeibougie nog steeds beschouwt als een onderdeel dat enkel ondersteuning biedt bij het starten van een koude motor, overweegt best bijscholing. door een overlap van zijn functies met verschillende motorsystemen, begint het gloeisysteem....
Ontstekingsbougies zijn een essentieel onderdeel van een goed functionerende benzinemotor. ze zorgen er via een stroomstoot namelijk voor dat de lucht-brandstofmengeling in de verbrandingsmotor ontploft. bougies zijn echter, zoals de meeste onderdelen van een wagen, onderhevig aan slijtage. dit kan storingen en een verhoogd brandstofverbruik tot gevolg hebben. het is gelukkig niet moeilijk om het probleem vast te stellen en indien nodig de bougie te vervangen.
In de 21e eeuw heeft de milieukwestie zich nog nooit eerder zo prangend gesteld als vandaag. vervuilende motoren worden onder het recentste euronormmotief de stadspoorten gewezen en de jacht op de dieselmotor brengt de elektrische wagen...
Maximale prestaties leveren en tegelijk de belasting voor het milieu minimaliseren? dat is de contradictie waarmee de moderne bougie tegenwoordig de strijd aangaat. bovendien krijgt dit vernuftige stukje techniek door motorische downsizing steeds minder plaats toegewezen
Passie voor ontsteking onze tijd ver vooruit. als eerste door de bocht... technische excellentie. ongeëvenaarde kwaliteit. onovertroffen expertise... al meer dan 80 jaar heeft één naam in het bijzonder de norm gezet op het gebied van ontstekingsonderdelen. tegenwoordig worden de premium producten en state-of-the-art-oplossingen van ngk perfect aangevuld door de weergaloze precisie van ntk op het gebied van voertuigelektronica. twee merken die hun krachten op het gebied van kennis en vastberadenheid gebundeld hebben, een combinatie die ongeëvenaard is en toonaangevend is in de industrie.
Ontstekingsbougies zijn een essentieel onderdeel van een goed functionerende benzinemotor. ze zorgen er via een stroomstoot namelijk voor dat de lucht-brandstofmengeling in de verbrandingsmotor ontploft.
Onderhoudsspecialisten besteden doorgaans pas aandacht aan de gloeibougies zodra de wagen niet meer start. in dit artikel bespreken we de mogelijke defecten en aandachtspunten bij de diagnose, het onderhoud en de vervanging van gloeibougies.
Een klein, maar niet te onderschatten stukje techniek in het ontstekingssysteem van een verbrandingsmotor is de bougie. dit artikel neemt u mee door de technologische evolutie gedurende het ruim honderdjarige bestaan van de bougies.
Goed functionerende en betrouwbare gloeibougies zijn een onmisbare hulp bij het starten van een dieselmotor. vandaag verschuift de rol van de gloeibougie naar een integraal onderdeel van een complex systeem van uitlaatgasbehandeling.
De sergoyne diagnostics hotline werd gecontacteerd door een diagnosetechnicus voor een mercedes c-klasse w204 van 2008 met 2.2 dieselmotor. de klant meldde daarbij dat er sinds kort veel lawaai afkomstig komt van de motor van de wagen. daarnaast constateerde de klant ook dat de motor in lage toerentallen onregelmatig draait.
Een diagnosetechnicus werd onlangs in zijn werkplaats geconfronteerd met een citroën c5 die niet meer startte. de citroën was een voertuig van het bouwjaar 2003 en was uitgerust met een 2.2 dieselmotor die niet meer wilde starten. het voertuig kwam met de depannagedienst tot in de garage. de diagnosetechnicus contacteerde de technische hotline van sergoyne diagnostics met het probleem.
Onlangs kreeg onze diagnosespecialist een garagehouder aan de lijn op de hotline met een vraag over een chevrolet captiva 2.2d uit 2013. nadat de injectoren van de wagen gedemonteerd werden om een ander werk te kunnen uitvoeren, wou de motor niet meer aanslaan. verschillende oplossingen om de wagen weer aan de praat te krijgen, bleven zonder gevolg.
Diagnosetips uit de praktijk
Onze diagnosespecialist kreeg onlangs een volvo c30 in de werkplaats aangeboden met de volgende klacht: pingelen en onregelmatig draaien van de motor. het betrof een voertuig van bouwjaar 2011, uitgerust met de laatste generatie psa 1.6 dieselmotor met acht kleppen. deze d4162t-motor van volvo is toegepast op euro 5-wagens en beschikt over een inspuitsysteem van de nieuwe generatie.