Een toewijding aan kwaliteit en groei in de automotivesector
Ten huize van Wondercar binnen A&M Group

A&M Group onderscheidt zich met een uitgebreide kennis van gerenommeerde automerken en een persoonlijke service die voldoet aan alle mobiliteitsbehoeften, van aankoop tot onderhoud. CarFix bracht een bezoek aan Wondercar A&M Borgloon, dat met een oppervlakte van 1.800 m² de grootste carrosserievestiging is binnen de holding. Dankzij duurzame partnerschappen en een bedreven personeelsbestand wordt hier de hoogste kwaliteit nagestreefd voor alle merken, met een maximale klanttevredenheid als ultiem doel.
Één automobielgroep, diverse mobiliteitsoplossingen
Met 36 vestigingen en 59 showrooms verspreid over Antwerpen, Limburg en Vlaams-Brabant is A&M Group een van de grootste dealergroepen in België. Dankzij een uitgebreide specialisatie in de merken Audi, CUPRA, SEAT, Škoda, Volkswagen, VW Bedrijfsvoertuigen, BMW, MINI, Jaguar en Land Rover levert de automobielgroep een consistente kwaliteit, die leidt tot een brede klantloyaliteit. “Mobiliteit persoonlijk maken” is dan ook waar A&M Group dagelijks naar streeft.

Om tegemoet te komen aan de groeiende mobiliteitsnoden van vandaag, biedt A&M Group een brede dienstverlening. Hiermee tracht het dé favoriete mobility partner te zijn van haar klanten, en dat vooral ook te blijven. Naast de verkoop van nieuwe en tweedehandswagens kunnen particulieren rekenen op transparante financieringsformules, terwijl bedrijven gebruik kunnen maken van flexibele fleetopties.
Bovendien heeft A&M ook de nodige technische knowhow in huis om bandenwerk, onderhoud en carrosserieherstellingen uit te voeren volgens de voorschriften van de constructeurs. Duurt een herstelling toch iets langer? Dan is er de oplossing om een tijdelijke mobiliteitsoplossing te huren via de Car Rental-afdeling.

Merkspecialist met een persoonlijke service
Binnen het dealernetwerk van A&M Group verzorgen 12 carrosserievestigingen alle herstellingen van personenwagens en lichte vrachtwagens. Door te investeren in een uitgebreide expertise, waaronder het Authorised Structural Bodyshop-label voor Jaguar en Land Rover, garandeert A&M de beste structurele herstellingen voor alle automerken. Om een hoge kwaliteit en maximale klanttevredenheid te waarborgen, worden alle herstellingen uitsluitend uitgevoerd met originele onderdelen.
“Mobiliteit persoonlijk maken” is waar A&M Group dagelijks naar streeft
Een belangrijke uitdaging is het behouden van voertuigen binnen het dealernetwerk op lange termijn. Naarmate auto’s ouder worden, nemen de verzekeringspremies af, waardoor autobezitters sneller op zoek gaan naar goedkopere alternatieven op de markt. Om hierop in te spelen, legt A&M Group de focus op het bieden van een hoogwaardige en persoonlijke service. Zo worden klanten transparant geïnformeerd en ontzorgd, zodat ze met een gerust gevoel opnieuw de baan op kunnen.

De sprong naar de multimerkenmarkt met Wondercar
Met een solide balans van bewezen expertise en hoogwaardige service breidde A&M Group enkele jaren geleden hun groeipotentieel uit naar de multimerkenmarkt. Dit weerspiegelt zich in een strategisch partnerschap met het franchisenetwerk van Wondercar in drie van hun vestigingen, waaronder de grootste in Borgloon. Hier zijn alle automerken welkom voor diverse carrosseriewerken, van kleine smart repairs tot complete crashherstellingen.
Omdat een multimerkenstrategie vaak geassocieerd wordt met een commerciële insteek en verminderde klantloyaliteit, tracht A&M Group juist op deze fronten het verschil te maken. Zo worden herstelwerken uitgevoerd tegen transparante tarieven en met snelle hersteltermijnen, terwijl ook een hoogwaardige klantenbeleving wordt gewaarborgd. Bovendien zijn de drie sites gecertificeerd met het Eurogarant-, Avicar- of Long Life Repair-kwaliteitslabel, dat optimaal vakmanschap garandeert.

Sterke partnerschappen voor een duurzame groei
De hedendaagse automotive-industrie staat voor tal van uitdagingen. Als gevolg van de globale duurzaamheidstrend groeit de elektrificatie van voertuigen, wat op zijn beurt de complexiteit van wagens en hersteltechnieken verhoogt. Experts, ondernemingen en leveranciers zijn daarom voortdurend bezig met het ontwikkelen van innovatieve producten en technologieën. Om gelijke tred te houden met deze innovatiestroom, zet A&M Group sterk in op het vormen van solide partnerschappen.
Om gelijke tred te houden met de groeiende innovatiestroom, zet A&M Group sterk in op het vormen van solide partnerschappen
Nauwe partnerschappen met zowel leveranciers als verzekeringsmaatschappijen vormen een fundamentele pijler voor het succes van A&M Group. Terwijl A&M Group geniet van een vertrouwde marktwaarde door het gebruik van de hoogwaardige producten en diensten die door deze samenwerkingsverbanden worden aangeboden, krijgt de partner actieve en professionele feedback uit de dagelijkse praktijk in ruil. Deze versterkte wisselwerking leidt tot een gebalanceerde win-winsituatie.

Bovendien bevorderen dergelijke partnerschappen nauwe contacten tussen bedrijven en herstellers, waardoor beide partijen efficiënter kunnen inspelen op de groeiende marktuitdagingen. De nauwe samenwerking tussen A&M Group en PPG Refinish resulteert bijvoorbeeld in een gestroomlijnd en gedigitaliseerd spuitproces, dat bijdraagt aan een duurzame en tijdbesparende workflow. Dit levert wederzijdse voordelen op, met een positieve groei als resultaat.
Investeren in toegewijd vakmanschap
De toenemende complexiteit van technologieën in de automotive-industrie heeft ook geleid tot een verandering in het benodigde arbeidsprofiel. De vraag naar bekwaam vakpersoneel stijgt, waarbij de benodigde kwalificaties voor professioneel schadeherstel steeds hoger worden. A&M Group investeert daarom in diverse opleidingsprogramma’s en bijscholing. Zo kunnen medewerkers zich onderscheiden in diverse vaardigheden en blijven ze up-to-date met de nieuwste ontwikkelingen in de markt.

Daarnaast combineert A&M Group een hecht teamverband met aantrekkelijke groeimogelijkheden. Op deze manier wordt op lange termijn een optimale werkverhouding tot stand gebracht, waarbij de focus ligt op kwaliteit boven kwantiteit. Deze aanpak heeft bovendien een positief effect op de arbeidsmarkt, aangezien een goede bedrijfscultuur potentiële werknemers aantrekt. Dit kan vooral zij-instromers aanmoedigen om toch de sprong te wagen naar de automotive-industrie.
Om ook jongeren warm te maken voor een carrière als carrossier, investeerde A&M Group mee in de gespecialiseerde studierichting van de scholengroep GO! Next Level X in Hasselt. Als partner stelt A&M Group bijvoorbeeld gebruikte auto’s ter beschikking, waardoor de leerlingen kunnen groeien in een stimulerende leeromgeving. Deze nauwe samenwerking creëert bijgevolg een breed platform, waardoor de weg naar de professionele arbeidsmarkt aanzienlijk wordt vergroot en versterkt.