Doyen Auto België is Bosch National First Supplier Premium
Doyen Auto België heeft nu de status van Bosch National First Supplier Premium. Vertegenwoordigers van Bosch Mobility Aftermarket en Doyen Auto ondertekenden daartoe onlangs een overeenkomst.

Als Bosch National First Supplier Premium zal Doyen Auto België Bosch als eerste merk op voorraad hebben in 10 productgroepen (remmen, ruitenwissers, filters, (gloei)bougies, accu’s, starters en dynamo’s, comfortelektronica, diesel, motormanagement en geautomatiseerde & bestuurdersassistentie) en ook het volledige aanbod Bosch-apparatuur verkopen. Doyen Auto België zal voortaan ook de Bosch-concepten Bosch Car Service, AutoCrew en Bosch Workshop Partner ondersteunen. Conceptadviseurs van Doyen mogen ook nieuwe Bosch Car Service- en AutoCrew-leden aanstellen.
Tim De Vleeschauwer, director sales & Benelux networks bij Doyen Auto licht toe: “Binnen Parts Holding Europe (PHE) is Bosch al meerdere jaren een betrouwbare partner, voor zowel onderdelen als technische ondersteuning. Ook Doyen Auto België werkt al vele jaren met de onderdelen van Bosch, maar op vlak van technische ondersteuning konden nog extra stappen gezet worden.”
Hij benadrukt dat de multimerkengarages in de Benelux vragende partij zijn naar professionalisme en technische ondersteuning. “We merken dat er in deze markt enorme opportuniteiten liggen voor zowel Bosch als Doyen om de samenwerking te intensiveren. We bieden met ons eigen netwerk al een mooi aanbod voor de onafhankelijke garagist, maar we krijgen ook veel vragen naar de concepten van Bosch. De complementariteit van deze concepten met onze eigen merken zal voor onze leden en onze eigen vestigingen kansen bieden die er voorheen niet waren", aldus De Vleeschauwer.
“Ik ben zeer tevreden met deze samenwerking. Het is een unieke kans voor zowel Bosch als Doyen Auto België om onze marktpositie op garageniveau verder te versterken”, bevestigt Olivier Lannoy, sales director Bosch Mobility Aftermarket Benelux.

“Doyen bestaat al 102 jaar en is een bedrijf met Belgische wortels. Als toeleverancier voor de aftermarket van auto-onderdelen biedt Doyen een breed gamma aan premiummerken, aangevuld met een kwalitatief huismerk, Requal. De combinatie van deze twee gamma’s en de geavanceerde logistiek (meerdere leveringen per dag) maakt Doyen tot een unieke partner voor de werkplaats”, zegt Patrice Astor, CEO of Doyen Group.
“Daarnaast besteedt Doyen ook veel aandacht aan de technische ondersteuning en ontwikkeling van de garagist. Doyen beschikt al decennialang over de premiumgaragenetwerken (123 en AD). Deze worden nu aangevuld met de Bosch-concepten Bosch Car Service, AutoCrew en Bosch Workshop Partner.”